Skip to main content

اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی مهدی شاد مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای جشنواره رسانه ای ابوذر تلاش کردیم مسائل زیست بوم خراسان را دنبال کنیم و هویت رضوی و امام رضایی بودن مشهد بیش از هر مسئله دیگر برای ما مهم بوده است.


شاد تصریح کرد: فضای رسانه ای استان، پویا، توانمند، مسئله شناس و عالم است و جشنواره ابوذر، یک اقدام و تلاش برای پیشرفت در کار جبهه‌ای است، هیچ فردی به اندازه خبرنگار و فعالان رسانه ای در عرصه حل مسئله توانمند نیست.

شاد با تاکید کرد: ما در مشهد امام رضا (ع) در صف نگاه راهبردی امام رضا (ع) حرکت می کنیم و هر چه به این هویت ضربه بزند، در مقابل آن خواهیم ایستاد.

وی افزود: از امروز و با برگزاری اختتامیه جشنواره ششم، رویدادهایی با مدل آزادفکری و انتقال تجربه را آغاز خواهیم کرد.

هم‌چنین «فاطمه سهامی» دبیر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان خراسان رضوی گزارشی از روند برگزاری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان ارائه کرد و با قدردانی از همه افرادی که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، گفت: در این دوره از جشنواره ۶۷ درصد از شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دادند، هم‌چنین ۶۸.۳ درصد شرکت کنندگان مربوط به رسانه‌های مشهد و بقیه مربوط به رسانه‌های شهرستان ها بوده است.

سهامی تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با 23.2 درصد مربوط به بخش مکتوب و گزارش های ویدئویی در جایگاه دوم بیشترین آثار ارسالی قرار داشته است.

 ضعف در شبکه سازی رسانه‌ای

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی اظهار کرد: استان خراسان رضوی به عنوان یکی از سه استان برتر از نظر تعداد رسانه ها و یکی از دو استان برتر از لحاظ محتوای رسانه ای شناخته می شود.

او با اشاره به ابزارهای انتقال پیام در گذشته اظهار کرد: طی چند دهه گذشته استفاده از فضای مجازی شکل جدیدی به رسانه ها داده شده است و سرعت انتقال پیام به حدی افزایش یافته که در کمتر از یک روز فیلم های هالیوودی در فضاهای مختلف رسانه ای پخش می شود.

خسروپناه گفت: امروزه در دنیا نوآوری های مختلفی در زمینه علوم شناختی و دانش بنیانی می شود، اما اجازه نمی دهند علوم را منتقل کنند چون آن ها از حوزه دانش بنیان ها درآمد دارند.

وی افزود: رسانه ابزاری انحصاری برای عده ای اختاپوس در دنیا شده و جریان های فراماسونری به دنبال دستیابی به قدرت رسانه ها هستند.

خسروپناه تاکید کرد: امروز ابزار جنگ شناختی دشمن رسانه است و نیاز به فاعلیت رسانه ای داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حوزه رسانه جبهه انقلاب اسلامی ضعف جدی داریم. مشکل، فعالیت رسانه فردی و جزیره ای است و رسانه انبوه نداریم. در شبکه سازی رسانه ها ضعف جدی وجود دارد و پراکنده هستیم. این ضعف ما است.

وی اظهار داشت: آن گونه که دشمن از رسانه استفاده می کند تا پیام کاذبانه خود را منتشر کند و بر مخاطب اثر بگذارد، رسانه های انقلاب در این بخش ضعیف هستند، در حالی که هم از دانش رسانه و هم از رویکرد انقلابی برخوردار هستند اما رسانه انبوه نیستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین ابزار در جهاد تبیین را رسانه می داند، زمانی جهاد تبیین اتفاق می افتد که جمعیت در آن وجود داشته باشد، جهاد ممکن است فردی باشد اما در مفهوم اصلی آن، تلاش مستمر و جمعیت شرط است، اگر لشکر شکل نمی گرفت، ایران نمی توانست در هشت سال جنگ تحمیلی به پیروزی دست یابد.

به گفته وی، جنگ هشت ساله ، از نوع جنگ جهانی سوم بود که رزمندگان نگذاشتند یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار گیرد.

حجت الاسلام خسروپناه  تاکید کرد: رسانه ها باید شبکه  رسانه ای درست کرده و همه با هم یک پیام یکسان را منتشر کنند، در قصه اغتشاشات اخیر رسانه های معاند پیام را به سرعت به مخاطب منتقل کردند اما پیام های رسانه انقلابی پراکنده بود، باید جبهه سازی و شبکه سازی رسانه ای در کل کشور شکل گیرد، اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا این پیام منتقل شود، در این صورت رسانه انقلاب تاثیرگذار است.


تقدیم نشان ویژه شهید فرودی به پیشکسوت رسانه ای استان

درادامه این مراسم که با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه و مسئولان برگزار شد، نشان ویژه شهید فرودی شامل خودنویس آن

شهید گرانقدر که به رسم امانت در اختیار جشنواره ابوذر قرار گرفته است، به «غلامرضا بنی اسدی» پیشکسوت رسانه‌ای استان تقدیم شد.
این نشان به مدت یک سال در اختیار غلامرضا بنی اسدی قرار دارد و سال آینده به برگزیده جشنواره هفتم ابوذر تحویل داده خواهد شد.

در این مراسم «فاطمه سهامی» از سوی رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی به عنوان دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان خراسان رضوی معرفی شد.

در ادامه این مراسم مصاحبه هایی با خبرنگاران که سوژه‌های آن ها در رسانه ها به سرانجام رسیده منتشر شد.

برگزیدگان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

در ادامه براساس آراء هیئت داوران جشنواره، رتبه های برتر بخش‌های مختلف این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

بخش پادکست:

«حسین شجاع» با عنوان «ترور» رتبه نخست،«سارا اکبری» با عنوان «خرید مکتب انصاف» رتبه دوم و «سید مسلم احمدی» با عنوان «عشق زیر خاکستر» رتبه سوم جشنواره معرفی شد.


بخش تیتر:

«طاهره فخر داودلی» با عنوان «کشفی نو از کشف رود» رتبه نخست، «مهدی عسکری» با عنوان «نقش باند یا نقص هواپیما» رتبه دوم و «محمدحسین مروج کاشانی» با عنوان «با اجازه آقا امام رضا (ع) بله» رتبه سوم جشنواره معرفی شدند.

بخش عکس:

«هادی دهقان پور» با عنوان «در استادیوم» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «احمدرضا مختاری فر» با عنوان «شادی زعفرانی» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شد.

بخش گزارش مکتوب:

«سمانه علی اکبری» با عنوان «فلفل قرمز ایرانی در دام خام فروشی» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «محبوبه فرامرزی» با عنوان «بدون جان پناه  در شب های هور» به عنوان رتبه دوم جشنواره و «الهام مهدیزاده» با عنوان «نسخه پیچی ناشناس با مهر سرشناس» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شد.

هم چنین «مصطفی قطبی» با عنوان «نگاه ویژه دولت مردمی به حوزه نخبگان» به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.


بخش گزارش ویدئویی:

«فاطمه سلطانی» با عنوان «صدای رضا» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «محمدیاسین وفائیان» با عنوان «اعتیاد شیک و بی بو» به عنوان رتبه دوم و «مصطفی طهان» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شدند.

همچنین «هدی زاهدی» با عنوان «خانه های چراغ خاموش» جایزه ویژه این بخش را دریافت کرد.

بخش مجموعه عکس:

«میثم دهقانی» با عنوان «زیارت با پای پیاده» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد، «جواد قنبری» با عنوان «اعزام کاروان های پیاده به سمت مشهد» به عنوان رتبه دوم جشنواره و «سید حمیدرضا حسینی» با عنوان «باران بهشت» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شد.

بخش مستند:

«محمدمهدی سرشت» با عنوان «پسرخاله ها» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «علیرضا باغشنی» با عنوان «پرده دوم»  و «صادق رمضانی مقدم» با عنوان «در این بهشت بی پایان» به عنوان رتبه دوم مشترک این بخش جشنواره معرفی شدند.

هم چنین «محمدمهدی خالقی» با عنوان «عمو سام تو را می خواهد»  و «حامد پویان» با عنوان «کهکشان» به عنوان رتبه سوم مشترک این بخش جشنواره معرفی شدند.

بخش مصاحبه:

«مهدی عسکری» با عنوان «تشکیل سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد نیازمند حمایت دولت است» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «محسن فاطمی نژاد» با عنوان «حضرت فاطمه زهرا (س) آغازگر سیاسی» به عنوان رتبه دوم جشنواره و «مجید حسین زاده علاقه بندان» با عنوان «ساخت مدرسه با پول تو جیبی 284 دانش آموز» به عنوان رتبه سوم این بخش جشنواره معرفی شدند.

هم‌چنین «ریحانه برومند» با عنوان «تاکسی شکلاتی» به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.


بخش موشن گرافی:

«احسان سرابی راد» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «رضا حاتمی وفا» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شد و «رضا کفاشیان بشرویه» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شد.

بخش یادداشت:

«علیرضا خوش گفتار» با عنوان «جنگ ترکیبی در موقعیت رسانه» به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

«سعید سید حسین زاده» با عنوان «راه کنترل نرخ ارز» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «محمدرضا سالار مقدم حصاری» با عنوان «جلوه های ارادت» به عنوان رتبه دوم جشنواره و «ایمان صلواتی» با عنوان «شیطان در لباس عزا» به عنوان رتبه سوم جشنواره و معرفی شدند.

بخش هنر و رسانه:

«مریم اکبرزاده» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و «هاله وجدانی اکبرزاده» به عنوان رتبه دوم این بخش جشنواره و «محبوبه جوادی پور» به عنوان رتبه سوم این بخش جشنواره معرفی شدند.

همچنین در بخش برنامه سازی در فضای مجازی «حمیدرضا مهدی پور» با عنوان «کافی شات» جایزه ویژه این بخش را به خود اختصاص داد.

×